PRIHLÁS

Sucker Punch bližšie opísalo technológie v Ghost of Yotei

Autori priblížili pokroky, ktoré spravili v jednotlivých častiach hry.

pridal saver 24.10.2025 o 17:26 pod hry
Sucker Punch bližšie opísalo technológie v Ghost of Yotei

HRY > NOVINKY >

Sucker Punch sa v podrobnom technickom článku pozrel na technológie, ktoré umožnili vznik Ghost of Yōtei - duchovného nástupcu Tsushimy, zasadeného do divokej prírody ostrova Hokkaido. Cieľom bolo vytvoriť plynulý otvorený svet s dôrazom na slobodu, vizuálnu hĺbku a realistické správanie prostredia.

Krajina, sneh a atmosféra

Hlavnou výzvou bolo spracovanie vzdialených pohľadov. Engine preto využíva procedurálne techniky s masívnym nasadením GPU výpočtov - dokáže renderovať viac ako milión objektov (stromy, skaly, kríky) s vysokou efektivitou. Vegetácia reaguje na vietor aj pohyb postavy, pričom systém „cut buffer“ umožňuje realistické prerezávanie trávy a rastlín.

Hlboký sneh je generovaný dynamicky - terén sa tesseluje a deformuje podľa pohybu postáv, ktoré zanechávajú stopy, odhrňajú sneh zo stromov a spúšťajú častice. Oblačnosť a hmla prešli veľkou modernizáciou - nové volumetrické riešenie umožňuje rýchly pohyb mrakov, parallax efekt a dokonca realistické „božie lúče“ cez prierazy v oblakoch.

Postavy, pohyb a materiály

Oblečenie hrdinky Atsu využíva viacvrstvovú GPU simuláciu látky s kolíziami a vetrom, pričom všetko - od zástav po strapce zbraní - sa pohybuje fyzikálne. Postavy interagujú s prostredím - špinia sa, moknú a krvnú podľa kontaktu so zemou alebo s nepriateľmi.
Prechod medzi prítomnosťou a minulosťou je riešený instantne - engine mení geometriu, osvetlenie aj pozadie v reálnom čase vďaka rýchlemu SSD, pričom efekt prechodu tvoria dynamické častice založené na zachytení posledného frame-u.

Ray tracing, PSSR a výkon

Ghost of Yōtei beží natívne na PlayStation 5 a využíva ray tracing najmä na globálne osvetlenie (RTGI), nie odrazy. Vďaka prepracovanému systému streamovania geometrie je možné používať RTGI aj pri 60 fps na PS5 Pro. Nová technológia upscalingu PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution) zlepšuje ostrosť detailov a stabilitu obrazu v pohybe, najmä pri vegetácii a architektúre.

Rýchle načítavanie

Engine je optimalizovaný pre extrémne rýchle načítavanie - na začiatok sa načítajú len nevyhnutné mipy a LODy, aby mohol hráč okamžite pokračovať v hre. Tento systém Sucker Punch interné testoval („dogfooding“) počas celého vývoja, aby bol zážitok v praxi identický so záverečnou verziou.

Po piatich rokoch vývoja vznikol technicky vycibrený projekt, ktorý posúva hranice open-world hier na PlayStation. Ghost of Yōtei spája umeleckú víziu s precíznym technickým spracovaním - od procedurálne generovanej prírody až po fyzikálne správanie snehu, mrakov a látok, pričom všetko funguje v plynulom tempe a s dôrazom na realistickú atmosféru japonskej divočiny.





Páči sa mi! (+3)







Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Pc nenačíta windows (21)
Zdravím, dnes som asi po mesiaci zapol desktop PC ...
|Ps1 ps2 handheld (5)
Ahojte, vie mi niekto odporučiť alebo pomôcť s výb...
|Warhammer 3 - aktualizovanie m... (0)
Ahojte chcel by som sa spýtať či niekto z Vás nemá...
|Battlefield 6 - recepty, rady,... (0)
B6 mám od vydania, ale chodím do práce, takže mám ...
|Wow retail drakthul (5)
Čaute, rozhodol som sa skúsiť retail wow po veľmi ...
|Screenshots (64378)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Hudba (3)
Fórum určené pre hudobné témy...
|Metal & rock (8040)
diskusia o tvrdej hudbe...
|Sector hraje ... (127517)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Must see (41922)
Su veci ktore sa slovami opisat nedaju a preto pat...
|Svet, ukrajina, vojny ... (45088)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk