Viac detailov o vesmírnej stratégii Starships od Sida Meiera

Nová ťahová stratégia je zasadená do obdobia po Civilization: Beyond Earth, ale hrať sa bude úplne inak.

pridal roberto 21.1.2015 o 10:38 pod hry
Viac detailov o vesmírnej stratégii Starships od Sida Meiera

HRY > NOVINKY >

Predvčerom ukázaný trailer na ďalšiu vesmírnu ťahovú stratégiu, celkom nudne pomenovanú Starships, by zrejme sám o sebe ničím nezaujal. Táto hra však vzniká vo Firaxis Games a navrhla ju jedna z najväčších živých legiend medzi hernými dizajnérmi, Sid Meier. Ako sa teda bude hrať jeho najnovšie dielo? Tentokrát nepôjde o veľký strategický epos v štýle Civilization, Meier sa vrhol do vytvorenia niečoho nového. Pod kontrolu dostanete jedinú flotilu, avšak zloženú z viacerých rozdielnych medzihviezdnych plavidiel a iba popritom budete šíriť svoj vplyv naprieč Mliečnou cestou.

Redaktor Gamespotu sa porozprával priamo so Sidom Meierom, ktorý bol nadšený z nového prístupu Firaxisu. Štúdio sa nesústreďuje iba na najobľúbenejšiu Civilization sériu, v roku 2012 vydali XCOM, v roku 2013 menšiu mobilnú hru Ace Patrol a vlani Beyond Earth. A práve vytváranie nových hier, menších i väčších, je to čo Meiera najviac baví.

„Hry ako Pirates, Civilization alebo Railroads vznikali asi tak rok a dve tretiny toho času som strávil samotným dizajnovaním hry. Každý deň som ich hral a menil. V súčasnosti trvá výroba hry dva až tri roky, ale čas strávený dizajnovaním sa nezmenil. Preto sa chcem vrátiť naspäť, sústrediť sa viac na dizajnovanie a menej na ostatné veci potrebné k vydávaniu hier. Dokážeme vyrábať hry rýchlejšie, ale neskrátime čas strávený dizajnovaním. To je tá najkrajšia časť – vytvárať hru, pozerať sa ako rastie.“

Starships by vo viacerých ohľadoch mohla pripomínať XCOM. Strategická časť bude prítomná, ale pri hraní strávite viac času na bojiskách, kde sa vaša flotila stretne s nepriateľom v taktickom ťahovom súboji. Dôležité bude zloženie flotily, rozmiestnenie lodí, taktika postupu i správne načasovanie špeciálnych útokov a iných schopností.

„Chceme, aby ľudia investovali do jednotlivých lodí, aby boli pre nich výnimočné. “Toto je moja vojnová loď, toto je môj prieskumník, táto moja loď je nenápadná a táto zasa rýchla,“ takto by to malo vyzerať. V XCOM-e sa tieto veci spájajú s jednotlivými vojakmi, ktorých ľudia berú so sebou na misie. V tejto hre vy navrhnete loď, vy ju vyrobíte, vy ju vylepšíte a budete ju chcieť mať so sebou v každej misii. Každá bude pre vás iná, každá bude mať silné a slabé stránky. Lode budú vláknom, ktoré sa bude vynúť naprieč misiami.“

Viac detailov o vesmírnej stratégii Starships od Sida Meiera

Starships sa preto nebude hrať rovnako ako Civilization séria alebo Civilization: Beyond Earth, hoci na ňu má nejakým štýlom nadväzovať. Hráči nebudú koordinovať haldy jednotiek rozlezených po celom svete. Namiesto toho sa sústredí na bojiská a boje. Lode budú môcť na protivníka vyslať roje stíhačiek, v správnu chvíľu zaútočiť torpédami a útočiť zbraňami s dlhým i krátkym dostrelom. Medzi misiami príde čas na vylepšenie (level up) obratných korviet aj ničivých vojnových lodí a tak ich postupne špecializovať na určitú úlohu. Zvíťaziť sa nakoniec bude dať viacerými spôsobmi – rozširovaním vplyvu aj technologickým/vedeckým víťazstvom, ale najzábavnejšou časťou budú ťahové boje.

„V reálnom čase a trojdimenzionálnom priestore veľmi ľahko vznikajú neprehľadné situácie. Hráč stratí kontrolu a až do konca boja je pozadu a snaží sa zistiť, čo sa to tam vlastne deje. My sa chceme sústrediť na budovanie a dizajnovanie vesmírnych lodí a taktické boje, v ktorých sa tie lode budú dať poriadne využiť. Preto nám dávali zmysel iba ťahové boje, ktoré dajú človeku priestor na premýšľanie a plánovanie.“

Viac detailov o vesmírnej stratégii Starships od Sida Meiera

Meier opäť nezaprie ani svoju záľubu v rôznych a náhodných mapách. V traileri sa vesmír mohol zdať prázdny, ale bojové mapy budú vyplnené poliami asteroidov, planétami, skokovými bránami a ďalšími vecami, ktoré majú pomôcť vytvoriť “skutočnú mapu“ namiesto prázdneho priestoru. Veľká pozornosť venovaná bojom a bojiskám nie je náhodná, Meier je od začiatku vývoja odhodlaný urobiť práve takúto hru. V obľúbenej hre Pirates bol ťažiskom príbeh a šermiarske súboje i námorné bitky slúžili ako obohacujúci doplnok a v Spaceships bude rovnako strategická zložka iba podporovať vesmírne bitky, ktoré sú ťažiskom tejto hry.

Najnovšie dielo Sida Meiera a jeho tímu z Firaxis Games ešte nemá stanovený presný dátum vydania, ale malo by sa k nám dostať už na jar.





Páči sa mi!






PC

Vývoj: 2K / Firaxis Games
Štýl: Stratégia / Ťahová
Dátum vydania:  2015
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19856)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk