Analýza enginu v Assassin's Creed Shadows |
Anvil engine dostal v novej hre pekné a potrebné vylepšenia ako v grafike, tak fyzike.
Digital Foundry sa vo svojom najnovšom videu podrobnejšie pozrelo na vylepšenia novej verzie Anvil enginu. Osobitnú pozornosť venovali technológii RTGI - raytracingovému globálnemu osvetleniu, ktoré do hry prináša realistické nasvietenie scén. Engine síce stále podporuje aj klasické predpripravené nasvietenie, ktoré sa využíva v performance režime na konzolách, no v tomto režime sú viditeľné kompromisy v kvalite. Ako Digital Foundry poznamenáva, predpripravené riešenie by sa dalo výrazne vylepšiť, no za cenu obrovského dátového objemu - stovky gigabajtov by zaberalo prebaked nasvietenie prispôsobené dynamickému cyklu dňa a štyrom ročným obdobiam. Mali to napríklad v Unity, kde toto riešenie zaberalo približne 15GB dát.
RTGI ukazuje svoju silu vo vnútorných priestoroch, kde realisticky simuluje svetlo prichádzajúce zvonku - napríklad jeho presvitanie cez papierové dvere a následné rozptyľovanie v interiéri.
Ďalšou výraznou novinkou je rozsiahle zapracovanie fyziky do hry - nielen na úrovni objektov, ale aj počasia. Vietor je dynamicky vypočítavaný pomocou voxelovej simulácie a ovplyvňuje prvky prostredia ako sú lietajúce listy, tráva či stromy, pričom každá vetva reaguje samostatne. Na vietor reagujú aj detailne spracované vlasy postáv, čím sa zvyšuje celkový vizuálny dojem.
Fyzika sa prejavuje aj v interakcii s objektmi - postava teraz dokáže sekať predmety dynamicky podľa pohybu meča. Preseknúť možno rôzne koše, sudy, dvere, bambusové stromy, ale aj látky. Ide o výbornú ukážku toho, ako môže byť fyzika organicky zapracovaná do hernej mechaniky - potenciálne inšpiratívne pre ďalšie firmy, ktoré majú v aktuálnej generácii dostatok výkonu na podobné systémy.
Engine tiež obsahuje podporu pre micropolygon geometry - technológiu pripomínajúcu Nanite, vďaka ktorej sa dynamicky mení hustota polygónov na objektoch bez viditeľných LOD prechodov. Hoci v niektorých prípadoch sú ešte stále badateľné doskakovania objektov, vývojári plánujú tieto nedostatky postupne odstrániť v ďalších hrách.
| NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Zomrel Cary-Hiroyuki Tagawa, známy ako Shang Tsung z Mortal Kombatu 17
- Aký vianočný darček kúpiť hráčovi? 36
- RAM pamäte pre PC stúpajú cenou trojnásobne, bude to problém na nasledujúci rok 181
- Objavila sa séria animácií z GTA VI 26
- Filmy a seriály v decembri 2025 - Avatar, Stranger Things, Tomb Raider a aj Fallou 8
- Netflix oficiálne ohlasuje odkupovanie Warner Bros za 82 miliárd dolárov 135
- Recenzia na seriál: Stranger Things 5 - Part 1 54
- Netflix vyhral ponuku na odkúpenie Warner Brosu, začína rokovania 80
- Arabi vlastnia prakticky celé EA 70
- RECENZIA: Metroid Prime 4: Beyond 35 zobraziť viac článkov >
|
PC
PS5 Xbox Series X|S Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Štýl: Akčná Adventúra
| |||
|
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| |||














