PRIHLÁS

Analýza enginu v Assassin's Creed Shadows

Anvil engine dostal v novej hre pekné a potrebné vylepšenia ako v grafike, tak fyzike.

pridal saver 22.3.2025 o 17:12 pod hry
Analýza enginu v Assassin's Creed Shadows

HRY > NOVINKY >

Digital Foundry sa vo svojom najnovšom videu podrobnejšie pozrelo na vylepšenia novej verzie Anvil enginu. Osobitnú pozornosť venovali technológii RTGI - raytracingovému globálnemu osvetleniu, ktoré do hry prináša realistické nasvietenie scén. Engine síce stále podporuje aj klasické predpripravené nasvietenie, ktoré sa využíva v performance režime na konzolách, no v tomto režime sú viditeľné kompromisy v kvalite. Ako Digital Foundry poznamenáva, predpripravené riešenie by sa dalo výrazne vylepšiť, no za cenu obrovského dátového objemu - stovky gigabajtov by zaberalo prebaked nasvietenie prispôsobené dynamickému cyklu dňa a štyrom ročným obdobiam. Mali to napríklad v Unity, kde toto riešenie zaberalo približne 15GB dát.

RTGI ukazuje svoju silu vo vnútorných priestoroch, kde realisticky simuluje svetlo prichádzajúce zvonku - napríklad jeho presvitanie cez papierové dvere a následné rozptyľovanie v interiéri.

Ďalšou výraznou novinkou je rozsiahle zapracovanie fyziky do hry - nielen na úrovni objektov, ale aj počasia. Vietor je dynamicky vypočítavaný pomocou voxelovej simulácie a ovplyvňuje prvky prostredia ako sú lietajúce listy, tráva či stromy, pričom každá vetva reaguje samostatne. Na vietor reagujú aj detailne spracované vlasy postáv, čím sa zvyšuje celkový vizuálny dojem.

Fyzika sa prejavuje aj v interakcii s objektmi - postava teraz dokáže sekať predmety dynamicky podľa pohybu meča. Preseknúť možno rôzne koše, sudy, dvere, bambusové stromy, ale aj látky. Ide o výbornú ukážku toho, ako môže byť fyzika organicky zapracovaná do hernej mechaniky - potenciálne inšpiratívne pre ďalšie firmy, ktoré majú v aktuálnej generácii dostatok výkonu na podobné systémy.

Engine tiež obsahuje podporu pre micropolygon geometry - technológiu pripomínajúcu Nanite, vďaka ktorej sa dynamicky mení hustota polygónov na objektoch bez viditeľných LOD prechodov. Hoci v niektorých prípadoch sú ešte stále badateľné doskakovania objektov, vývojári plánujú tieto nedostatky postupne odstrániť v ďalších hrách.





Páči sa mi! (+6)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Oplatí sa kúpiť xiaomi mix fli... (1)
Zdravíčko môj aktuálny telefón už dosluhuje a poze...
|Playstation 3 (7)
Ahojte, nedávno som si kúpil z bazáru PS3 čisto kv...
|Herné slúchadlá - čo máte vy ?... (12)
Čaute, len tak zo zaujímavosti, aké herné slúchadl...
|Vplyv prerušenia hrania digitá... (7)
Ahojte, chcela by som sa Vás opýtať, či si myslíte...
|Resident evil 2 (3)
Za mňa najlepšia časť z celej Resident Evil série,...
|Sector hraje ... (127054)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Screenshots (64057)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Zľavy/akcie/rozdávačky - pc (348)
Ahojte, všimol som si (alebo som aspoň nenašiel...
|Hlavná diskusia (33)
O všetkom, respektíve ak máte nejaké otázky alebo ...
|Diskusia k hlasovaniu (sector) (11137)
Tu môžete rozviesť svoje zahlasovanie v sector hla...
|Svet, ukrajina, vojny ... (43882)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk