Gran Turismo 5 vs Live for Speed

Porovnanie s Live for Speed (PC) od priemerného virtuálneho pretekára.

PS3
pridal Substance242 1.2.2011 o 13:07 pod používateľské články

9.0


Mám rád "autíčkové" hry, ak by sme rátali aj hru "Auto" na PMD-85, tak virtuálne jazdím už štvrť storočia. :-) Pokračoval som s Checkered Flag na ZX Spectre, neskôr Microprose Grand Prix na PC (iba "jednotka") a vtedy najlepšie IndyCar Racing 2, potom začali hry vychádzať na Windows a to pre mňa znamenalo koniec hrania na PC, takže na rad prišli Playstation tituly ako TOCA/DTM, WRC:Extreme, alebo séria Gran Turismo. Za ten čas som síce nezískal žiaden extra talent ani výsledky, ale myslím že viem trošku posúdiť čo je dobré a čo nie. Nasleduje moje porovnanie GT5 s hrou s neporovnateľne menším počtom vývojárov a peňazí - Live for Speed (predsa len Windows, výnimka) z pohľadu človeka, ktorý má rád najmä dlhé organizované online ligy, na ktoré sa treba poctivo pripravovať a správať sa slušne.

Viem, že to asi vyznie ako vychvaľovanie LFS a priradenie tohto článku (nedávam to do kategórie "recenzia") ku GT5 je diskutabilné, ale takto sa možno dostanem k väčšiemu počtu čitateľov. :-) Značky "+" a "-" sú predpokladám jasné.

Live for Speed:

+ hlasovanie o vykopnutí - kedykoľvek je možné z hry vyhodiť neprispôsobivého hráča,
+ hlasovanie o reštarte - napríklad po veľkej kolízii hneď po štarte, nepoužíva sa často,
+ poslanie setupu - online môžete hocikomu poslať svoje aktuálne nastavenie auta, alebo niekto vám,
+ natankovanie pred pretekom - množstvo paliva pred štartom si každý určí sám (kvôli hmotnosti čo najmenej),
+ naozajstný štart - hra vás "nedrží za ručičku", ak sa pohnete predčasne, máte penalizáciu (v GT5 je tiež možné zapnúť státie na brzde, ale iba online a žiaden zakladateľ miestnosti to nepoužíva),
+ naozajstný cieľ - po prejazde cieľom vám hra nevytrhne volant z rúk, v lige tak pokojne odjazdíte záverečné pomalé kolo do boxov a vydýchavate sa :-),
+ hlasová komunikácia podľa voľby - je na vás či si spustíte nejaké "kecátko", máte teda možnosť sa rozprávať aj v rámci celého tímu, alebo sa nenechať rušiť nikým,
+ čas na opravu auta v boxoch - ak si zvolíte že chcete opravu - je priamo úmerný miere poškodenia auta,
+ detailná grafika stavu pneumatík (znečistenie, opotrebovanie, aktuálny tlak a teplota na troch miestach...), pneu sa tiež viditeľne deformujú a môžu dostať defekt,
+ v online hre je v rohu užitočný nenápadný "ekvalizér" signalizujúci rýchlosť pingu všetkých zúčastnených,
+ smerovky (občas vhodné, napríklad výstražné blikanie do boxov smerujúceho poškodeného auta),
+ otáčanie hlavy vpravo/vľavo je plynulé, nie skokové,
+ nízka náročnosť na hardware, veľmi rýchle loadingy,
+ výborný replay (skok na ľubovoľné miesto v čase, spomalenie, zrýchlenie)
+ pilot o kolo alebo viac predbiehaného auta automaticky vidí modré vlajky, neexistujú priehľadní "duchovia",
+ automatické žlté vlajky, napríklad keď vpredu niekto havaroval, čiže treba dávať pozor,
+ LFS môže posielať "von" rôzne dáta (napríklad externá prístrojovka - program pre Android mobil, aktuálne poradie... hocičo),
+ možnosť do LFS doprogramovať veci podľa potreby (kontrola maximálnej rýchlosti počas safety car, kontrola vynúteného handicapu, zachovanie odjazdených kôl pri návrate po odpojení atď.),
+ extra program na spracovanie dokonalých HTML štatistík z replayu (grafy, najrýchlejšie kolá, čas strávený v boxoch...),
+ počas preteku priebežne updatované rozostupy hráča od _všetkých_ súperov,
+ po skončení preteku zostanú výsledky vrátane najrýchlejšieho kola zobrazené,
+ podrobný grafický ukazovateľ miery poškodenia auta (pomôže pri rozhodovaní či ísť alebo neísť na opravu),
+ kedykoľvek počas jazdy nastaviteľná požadovaná zmena tlaku v pneu, nastavenia prítlačných krídiel, množstva dotankovaného paliva, typ pneumatík, opravovať poškodenie áno/nie,
+ pit stop plne v rukách pilota, žiadna automatika, zastaviť je ale možné v ľubovoľnom boxe, ale presne (mínus: žiadna animácia mechanikov),
+ pri nesprávnom zaobchádzaní nižší výkon motora kvôli poškodeniu (napríklad zlé podradenie),
+ podľa typu prevodovky nutnosť púšťať plyn pri radení dolu (niekedy) a hore (skoro vždy, bez pustenia to dokážu iba tie naj naj stroje aj v reáli, napr F1),
+ kvalitná online komunita, dá sa s nadhľadom povedať že LFS nehrajú idioti (a kvalitní pretekári v LFS sú dobrí aj v skutočnosti, napríklad na motokárach),
+ voľne prístupné online štatistiky všetkých hráčov na lfsworld.net,
+ stiahnuteľné záznamy hotlapov, čiže time trialov z lfsworld.net - možnosť podrobne porovnať svoju telemetriu so svetovým rekordom (a upraviť setup),
+ filantropické tímy zverejňujú svoje nastavenia áut online (teaminferno, setupgrid),
+ kedykoľvek možnosť skočiť z hry do pozorovania a ostať sledovať aspoň ako divák (napríklad po otočení na strechu),
+ aj na volantoch bez spojkového pedálu možnosť nadefinovať spojku na tlačítko - nevyhnutné pri štartoch (zaradená jednotka, plyn na natlakovanie turba, spojka, oči na stopkách, naskočí zelená - pustiť spojku), alebo potrebe rýchlo sa otočiť o 180 stupňov,
+ pri vytrvalostných pretekoch možnosť v boxoch odovzdať virtuálny volant striedajúcemu kolegovi,
+ bezchybne fungujúca kvalifikácia, čas ostane aj keby sa pretekár odpojil a opäť vrátil,
+ posúvajúce sa značky hráčov na mapke majú farbu podľa toho či je súper v rovnakom kole - pomáha prehľadu o situácii pred/za,
+ pohodlná editácia skinov na PC, plus upload aby ich videli aj ostatní,
+ možnosť spraviť video v maximálnej kvalite (napríklad Fraps), prípadne s využitím extra programov na definovaný strih a pohyb kamier počas replayu,
+ možnosť s pomocou ďalšieho software streamovať video prenos z preteku (využívané pri významných celosvetových ligách),
+ veľké plus - vietor, žiadny, stredný alebo silný, mení silu aj smer a dokáže narobiť problémy aj tým najskúsenejším hráčom,
+- stabilný server s dobrým pripojením musí niekto altruisticky zaobstarať na vlastnú päsť, výhodou je že býva fyzicky bližšie k hráčom (Česko, Slovensko),
+ zaheslovanie servera počas súkromných pretekov, takže neruší nikto nepozvaný,
- superpomalý, roky stagnujúci vývoj (pracujú na tom maximálne traja ľudia).

Gran Turismo:

+ striedanie dňa a noci (len niektoré trate),
+ dážď a sneh (len niektoré trate),
+ animovaný pit stop (s vynútenou kamerou),
+ lepší foto režim s fantastickými výsledkami,
- preraďovanie bez pustenia plynu, pochybná práca so spojkou aj na volantoch ktoré ju majú,
- odštartovať online pretek môže počas zahrievania hocikto (aj nechcene),
- v prípade hrania na volante nemožnosť ovládať foto režim a telemetriu,
- dopredu neznáme zvýšenie výkonu pred výmenou oleja,
- mätúce vytváranie online hry s parametrom o kvalite pripojenia,
- nie celkom stabilné online, už 10 hráčov naraz je priveľa a hrozia veľké "lagy" a nechcené odpojenia,
- takmer nepoužiteľný replay (len dopredu konštantnou rýchlosťou),
--- spiatočka na extra tlačítku - toto je niečo nepochopiteľné a hlúpe, správny postup je preradovať dolu až na neutrál a potom R, občas sa človek dostane do situácie kedy potrebuje cúvať.

To najpodstatnejšie - fyzikálny model a hlavne pocit z jazdy, mi u oboch pripadá až zarážajúco podobne vynikajúci, čoho dôkazom je aj že na rozdiel od mojich očakávaní sa tieto dve hry vo mne nebijú - môžem týždeň jazdiť kariéru v GT5 a v nedeľu večer sa bez problémov zúčastniť LFS ligy.

Aj tak je ale podľa mňa z tohto porovnania zrejmé, ktorú hru robili pretekári pre pretekárov, a ktorú zamestnanci firmy pre zákazníkov.

PS: Mám rád Gran Turismo 5: https://picasaweb.google.com/substance242/SubstanceInGranTurismo5#


napísal Substance242 1.2.2011



Páči sa mi!

9.0
GRAN TURISMO 5 VS LIVE FOR SPEED

PS3

Vývoj: SCEE / Polyphony Digital
Štýl: Racing
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 24.11. 2010
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.5
| Cyberpunk 2077 (PS5, verzia hry 1.5)
[pridal LastPCgamer 14.5.2022 20]
| Amnesia: Rebirth
[pridal brano 442 16.3.2022 0]
9.5
| Mafia: Definitive Edition
[pridal Coach 8.3.2022 59]
| Microsoft Flight Simulator - Working Title CJ4
[pridal Gino_SVK 20.2.2022 0]
9.0
| Assassin's Creed: Valhalla
[pridal Odin9.9.9 17.2.2022 1]
8.0
6.5
| Mafia 3
[pridal Coach 12.2.2022 25]
| Broken Ranks
[pridal de Bielawa 10.2.2022 0]
9.0
| The Last Of Us Part II
[pridal Tiqer 14.1.2022 235]
6.0
| The Last Of Us Part 2
[pridal PištíkZĽubice 12.1.2022 687]
8.0
| Mafia 2: Definitive Edition
[pridal Coach 10.1.2022 14]
9.5
| Forza Horizon 5
[pridal Coach 11.12.2021 46]
9.5
| The Riftbreaker
[pridal DarkDRAGON 14.11.2021 6]
8.5
| Outer Wilds: Echoes of the Eye
[pridal Raina Audron 14.10.2021 14]
9.0
| Gates of Hell
[pridal Coach 27.9.2021 22]
9.5
| Demon's Souls (remake)
[pridal Matejí 21.9.2021 44]
9.0
| Horúcejší Hot Pursuit
[pridal Coach 17.9.2021 27]
2.5
| Call Of Duty Black Ops Cold War mini recenzia
[pridal Dr.Harabin 15.9.2021 94]
5.5
| Anthem
[pridal endre-silentname 30.8.2021 14]
9.0
| Secret Agent HD
[pridal endre-silentname 27.8.2021 3]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Iphone 11 (8)
Čaute chcel by som sa spýtať kto máte iphone 11 či...
|Ps4 ventilator :d (1)
Hojte ludia chcem sa spitat myslite ze by moje sta...
|Unreale engine 5 (3)
Ahojte, chceli by sme skúsiť s kamarátom vytvoriť ...
|Skyrim - chyba v hre (3)
ahojte. nainštaloval som skyrim zo steamu a robí ,...
|Herný notebook (23)
Zdravím, hľadám herný notebook do 1200€ poprípade ...
|Vojna na ukrajine (4203)
Sem môžete dávať správy o Ukrajine. Najlepšie by b...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2022 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk